Poveste sportiv Simona Kadas

1. Spune-ne câteva cuvinte despre tine. Ce faci când nu faci sport (vârsta, day job, hobbies)?

Kadas Simona (Lungu) mă numesc și am 44 ani. Pe lângă job, pasiunea mea este să practic sportul, mai ales alergarea dar și voluntariatul. Pe lângă acestea mai merg la sală iar în timpul liber sunt voluntar la serviciul de Ambulanță.

2. Ce te-a atras la alergare?

Mi-a plăcut alergarea de când eram copil, mai ales proba de rezistență. În școala generală mă întreceam cu băieții la ora de educație fizică. Am practicat kick-boxing dar din cauza unei accidentări la genunchi a trebuit să renunț. În liceu am practicat atletismul. Alergarea este o dragoste din copilărie.

3. De ce ai început să colaborezi la Ultra Fitness, respectiv István Szokolszky?

Am apelat la István Szokolszky pentru că este un profesionist pe distanțe lungi, el alergând la Ultramaraton, rezultatele lui spunându-și cuvântul. Îmi doresc o schimbare, să merg pe curse lungi. Am început deja cu un semimaraton. A fost greu dar nu imposibil.

4. Cum te-a ajutat Ultra Fitness în parcursul tău ca sportivă?

Colaborez cu Ultra Fitness din septembrie. Am început cu experiență zero pe distanțe lungi. Sincer, nu am crezut că îmi voi depăși limitele dar am zis că trebuie să încerc. Din septembrie până acum am evoluat foarte mult, rezultatul fiind semimaratonul pe care l-am alergat la WizzAir Cluj-Napoca Marathon, 2024. Scopul meu a fost să termin cursa.

5. Care sunt primele trei beneficii aduse de faptul că ai avut un plan personalizat de antrenament?

Beneficiile pe care vin odată cu un plan personalizat sunt autodisciplina, o viață sănătoasă și organizarea. Bineînțeles, echipa cu care lucrez contribuie foarte mult, mai ales să ai un psiholog care lucrează cu sportivi. Mulțumesc Cristina Cecan.

6. Cum te menții în formă iarna? Când începi să te pregătești mai serios pentru sezonul de competiții?

În sezonul rece am grijă ce mănânc. Sunt atentă la dieta mea. Mă pregătesc pentru competiții în funcție de ce îmi spune antrenorul. Fără el nu iau nicio decizie, el are un rol foarte important.

7. Care este competiția cea mai importantă la care ai participat recent?

Cu siguranță semimaratonul din Cluj-Napoca va fi competiția cea mai memorabilă de când colaborez cu Ultra Fitness.

8. Cum arată calendarul tău de competiții anul acesta?

Sincer, nu am un calendar pe anul acesta. Obiectivul meu este să particip la mai multe curse lungi, să reintru în febra competițiilor. Nu țintesc să urc pe podium, până acolo este foarte multă muncă. În schimb, la anul voi începe să am pretenții de la mine.

9. Care sunt obiectivele tale pe viitor?

Obiectivele mele pe viitor sunt să muncesc din ce în ce mai mult și de ce nu, să câștig un semimaraton. Nu va fi ușor dar nici imposibil.

10. Care este cea mai mare provocare în a-ți susține acest stil de viață?

La un moment dat în viață chiar m-am lăsat de sport dar am revenit pentru că sportul mă definește atât fizic cât și psihic. Este un stil de viață pe care mi-l doresc de acum înainte. Am luat-o de la zero și sunt sigură că prin multă muncă voi ajunge acolo unde îmi doresc. Sunt o persoană deschisă la provocări iar cursele pe distanță lungă pentru mine sunt o provocare.

11. Ce te face să nu renunți când lucrurile devin grele?

Într-o cursă lungă intervine și „punctul mort”. Pur și simplu te „tai”. Atunci este momentul critic, este o luptă cu tine însăți în care cedezi sau mergi mai departe. Eu în acele momente mă gândesc la toată munca pe care am depus-o și la cei care au avut încredere în mine. Asta este motivația mea.

12. Cui recomanzi alergarea?

Alergarea este sănătate curată. Este un stil și un mode de viață sănătos. O recomand tuturor, în special copiilor dar și tuturor categoriilor de vârstă. Chiar și zece minute de alergare pe zi reduce riscurile cauzate de bolile cardiovasculare. Recomand cu drag!

image00003
image00004
image00001